julgodafton, nä?

jag är en kille som verkligen inte bojkottar julafton.
enda dagen på hela året då man inte bråkar med mamma, hur stressad hon än är.
mixen av allt mys och julmat och presenter och roblas som tomte,
(lovar att bifoga en bild av mig som alkoholist med vitt zoda-skägg
som skrämmer småbarn med sin ansträngt, tillgjorda, sönder-rökta martin stenmarck-stämma.)

blir helt enkelt inget annat än en perfekt dag på året då man kan släppa allt annat
åt sidan, visa varandra att man iallafall har ett uns värdighet nog för att ta ut
pengar från sitt halvtomma (eller halvfulla?) sparkonto, som ändå mor&far
spenderat hela livet åt att spara ihop till en. julen handlar ju om att ge och ta, fifan!

dock så är min julstämning halvkaiko.
(nej, jag säger aldrig ordet kaiko i vanliga fall, men ni läsare blir aldrig nöjda så
jag måste variera mig hela tiden, fanimej!)
halva familjen tog tag i julgranspyntningen och läggning av klappar under granen
en dag tidigare i år. varje år sen jag föddes så har vi, tillsammans för en gångs skull,
pyntat granen med en stämningsfull julmusik i bakgrunden, jag och syrran som springer
till godisskålarna och proppar händerna fulla av julskum, brorsan som varje år får
ett försök till att hänga upp en julgranskula, vilken han sen tappar i golvet och förstörs.
i år, utan att informera mig, tog dom denna underbara julförberedarkväll, och gjorde
det en dag innan, den 22;e december. jag var inte ens hemma och var helt oanande.
FIFAN!


däremot har jag fixat en julklapp till mig själv, två egentligen.
  • den första är att jag klarat uppkörningen, dock inte teorin än så har inte körkortet i handen. godjultillmig?
  • den andra är en låt med young jeezy och kanye west. young är kass i låten, men kanye är kung som alltid!

spola fram till 03.00 på videon och se kanye west iaf. gad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till uppkörningen! Jag håller tummarna för dig! Puss Maria.

2008-12-29 @ 16:50:17
URL: http://mariaao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0