heroeskrönikan. #1

image5
den fjärde december tvåtusensju.
världen får se andra säsongens sista och mest nagelbitande avsnitt någonsin.
varför avslutas säsongen med en så låg siffra som elva? författarstrejk.
USA;s författarstrejk, som i nuläget är avslutad, gjorde att säsongen bara blev hälften så
stor som den första. detta var för vissa en svår grej att ta, bland annat mig och min vän acke.
vi har följt heroes sen det började, åtminstone jag, han förstod grejen efter några avsnitt av
första säsongen faktiskt. underbara tisdagseftermiddagar, komma hem från skolan och titta
efter om ett nytt avsnitt har släppts på piratebay och det kittlade lite i magen när man såg att
det bara var några sekunder kvar av nedladdningen.
ni som läser det här och som kanske inte följt heroes undrar vafan jag snackar om när jag
pratar om känslan av att se ett heroes avsnitt, men jag ber er att ladda ner kanske de fem
första avsnitten av den första säsongen och ge det en chans.
men jag ger mig ändå på en förklaring, nu när jag har chansen;

tänk på din favoritfilm.
tänk på när du såg den för första gången.
tänk på när filmen var slut och du satt och stirrade in i eftertexten och inte kunde sluta tänka på vad
du precis har sett.
tänk dig den där slutscenen som förändrar allt, gör slutet så oväntat att du hoppas till gud på en uppföljare.
exakt så är heroes, fyrtiofem minuters händelseuppbyggnad med ett oväntat slut som ger dig gåshud,
och "uppföljaren" kommer om bara en vecka igen.
ja, fy fan va bra.

men okej, den fjärde december.
då släpptes det sista avsnittet för säsongen på piratebay.
men vi "heroes-fans" i min och ackes bekantskapskrets kom överens om att hålla oss till fredagen
och ha en riktigt ordentlig heroeskväll med avsnittet i HD på ackes widescreen, chips, ostbågar och öl.
alla var nog ganska förväntansfulla eftersom första halvan av andra säsongen inte hade gett oss riktigt
vad vi ville ha. några höll på att tappa hoppet, tills mot slutet då saker började hända på riktigt och det
sista avsnittet fick alla att sitta kvar tysta tills eftertexten rullat, och jag överdriver inte när det var två
timmars heroes-snack efteråt. "vad fan vare som hände egentligen?" men det var bra. riktigt, riktigt bra.

nästa säsong ska släppas med första avsnittet den femtonde september tvåtusenåtta.
med säsongnamnet "Villains" översatt till svenska; "Fiender", och taglinen; In Every Hero There Could Be A Villain,
så tror jag vi har en riktigt hjärnsmältande och spännande säsong att se fram emot.
tackar för mig! /BOBBELI.


update: heroes säsong tre startar tjugoandra september tvåtusenåtta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0