inspiration är väl en gåva?

har tänkt lite på att utveckla min blogg till något mer seriöst än att skriva om vad veckosluten går ut på.
kanske en mer ingående beskrivning av det härliga samhällslivet vi har i sverige.
för sverige är ett bra land.
citerar afasi's text om sverige;
i landet med dom största varmaste öppnade famnar
röstar man fram att endast vissa ska bli kramade mjukt.
han kläcker fram det stillfullt och det är bra så. behövs inget mer. faktiskt.


i detta inlägg tänkte jag däremot inte börja med seriöst snack, vill istället förklara lite termer,
efter att ha fått frågor om dessa, vill jag ta upp orden "släppa" och "jahro".
ingen aning om från vilket språk ordet jahro härstammar från,
men det betyder iallafall, kort och gott, cigarett.
släppa, som de flesta hör är ett verb, betyder, också kort och gott, röka.
alltså, i mina bekantskapskretsar är de två orden, "släppa jahro-röka cigg", de två mest sagda orden sedan några vänner tog en tripp till bulgarien/sunny beach förra sommaren.
en vanlig utehelg kan man, om man lyssnar riktigt noga, höra dessa orden slita sig ur någons röktörstiga käft
och du ska då inte bli chockad, inte längre iallafall, nu när du förstår innebörden.
ett veckoslut hör man det ungefär 500 gånger, i snitt 11 ggr/feströkare/kväll enligt mina beräkningar!
där har ni det, vet att de flesta har undrat och här fick ni svaret, kort och konsivt!
tackelitackförmig!

Kommentarer
Postat av: Astronauten

Kolla gärna in mina bilder!

2008-05-27 @ 14:21:22
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0