barnvagnsteorin.

förra veckan åkte jag, nina och hennes mor till babyland.
på vägen dit tänkt jag;
"kan ju vara tufft att se tuffa bebisgrejer."
vi kommer in och ser ena halvan av affären täckt av barnvagnar,
på ett ungefär. en väldigt lättpratlig (ja, lättpratlig är ett ord jag hittat på själv)
man kommer fram och frågar om vi behöver hjälp med att hitta barnvagn.
vi säger självklart ja och får stå i en och en halv timme och lyssna på;

- vad som är för och nackdelar med trehjul och fyra hjul.
- vilket märke av crescent, stokke, emmaljunga blabla som är säkrast.
- vilka som blivit stulna.
- vilka som har tyngst hjul.
med andra ord, nödvändig info!

efter att ha uthärdat något som mest kändes som guantanamotortyr,
kom vi äntligen ut därifrån.
då, nu, nyss, kom jag fram till min teori.
att lyssna på barnvagnssnack gör barnvagnar ointressant..

så vi får låna syrrans vagn istället.
WHATUP!

peas/peace.

Kommentarer
Postat av: Niiinaaa

PLUS!

- barnvagnar har ett piss pris.

- barnvagnar är överskattade.

2009-11-06 @ 01:12:45
URL: http://ninajosefina.blogg.se/
Postat av: Niiinaaa

btw, min syster avgudar din blogg!

2009-11-06 @ 10:15:38
URL: http://ninajosefina.blogg.se/
Postat av: Kim Karlsson

Vadå vilka barnvagnar som har blivit stulna?

Förövrigt har du nog hittat din nisch. Det är du & schulman som kör sköna pappabloggar...

2009-11-06 @ 13:50:41
URL: http://kaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0