hej allihopa!

jag ska bli pappa om exakt två månader och nio dagar.
tankar och funderingar jag tänker och funderar på;
  • hur fan ska jag ha råd med blöjor? viktigast, hur fan ska jag kunna byta blöjor utan att kräkas?
  • jag måste tänka ut en plan för att få vincent att säga "pappa" innan han säger "mamma".
  • jag måste hålla vincent borta från timmy, han är inte bra nära barn helt enkelt.
  • visste ni att när grisen får utlösning, får han det i en halvtimme.
  • hur FAN ska jag kunna byta blöjor?
  • vincent kommer att bli ett bortskämt barn, med idioti för märkeskläder. adidas och reebok är ett måste!
  • "lejonkungenscenariot"; när nina ska föda och alla min och ninas släkt och vänner samlats i väntrummet för att se vincent, ska jag komma ut med vincent och lyfta upp honom (helst så ska jag stå på någon höjd, helst en klippa, men en stol går också bra) och sedan ska alla stå framför mig och jubla, medans jag drar röd lera på hans panna. BAM, lejonkungen!
  • tänker fortfarande på blöjgrejen.
ber om ursäkt för tråkiga blogginlägg utan bilder och så, men har inte kameran hemma, så aa.
ni får vänta!
då kan ni förvänta dig dagens outfit och sånt.
HA, nej.

Kommentarer
Postat av: amanda

Måste säga att det här är nog världens bästa pappablogg!

2009-11-03 @ 22:32:07
URL: http://aamandjonsson.blogg.se/
Postat av: Niiinaaa

jag håller med min amanda fullt ut! :)

2009-11-03 @ 23:29:28
URL: http://ninajosefina.blogg.se/
Postat av: lisa

KEEEP UP THE GOOD WORK! Översättning, fortsätt med det otroligt duktiga jobbet (med bloggen)



hej å hå

2009-11-04 @ 09:47:50
URL: http://lisafri.devote.se
Postat av: Peder

•hur fan ska jag ha råd med blöjor? viktigast, hur fan ska jag kunna byta blöjor utan att kräkas?

- Enkelt, Nina får sköta the dirtywork!



•jag måste tänka ut en plan för att få vincent att säga "pappa" innan han säger "mamma".

- Spela in din egna röst som säger "pappa" upprepande ggr & försök ha den på & så nära Vincent så ofta du kan!



•jag måste hålla vincent borta från timmy, han är inte bra nära barn helt enkelt.

- Sätt en sökare på Timmy då han minst annar det, helst när han är så full så han inte minns, sen så har du en GPS som hela tiden håller koll på vart han är & som börjar pipa hysteriskt när han närmar sig!



•visste ni att när grisen får utlösning, får han det i en halvtimme.

- Det visste jag faktiskt & jag säger det ännu en gång, jag är faktiskt avundsjuk på grisar, ibland ..



•hur FAN ska jag kunna byta blöjor?

- om u inte Nina tar 100% ansvar så går vi & fixar en sådan där "biohazard-dräkt" till dig!



•vincent kommer att bli ett bortskämt barn, med idioti för märkeskläder. adidas och reebok är ett måste!

- Puma är snyggt det med! Men måste lära honom att det går att fynda i småbutikerna med!



•"lejonkungenscenariot"; när nina ska föda och alla min och ninas släkt och vänner samlats i väntrummet för att se vincent, ska jag komma ut med vincent och lyfta upp honom (helst så ska jag stå på någon höjd, helst en klippa, men en stol går också bra) och sedan ska alla stå framför mig och jubla, medans jag drar röd lera på hans panna. BAM, lejonkungen!

- En höjd går att fixa, om de inte har stolar (som de borde) så börjar vi snickra nu på torsdag! /PS: du ska inte dra den röda leran, det borde Geson göra, för det är ju inte Simbas pappa som stryker den röda leran på simba!



•tänker fortfarande på blöjgrejen

- Om det inte går att lösa på ångot sätt så vet jag en annan underbar grejj som dock kostar lite mer & kräver lite tid. Vi drar ihop ett sällskap som inte är rädda för något & som inte backar när det väl hetter till & drar till Thailand & kidnappar någon som verkar arbetsduglig i 18 framtida år & så får ni ha han eller henne som slav, den personen kan sköta hur mycket blöjbyten du vill!



Sådär, hoppas det har hjälpt med lite inspirerande ord från någon som inte riktigt kan sätta sig i din sits men beundrar det du kommer att åstakomma!

2009-11-04 @ 16:33:52
Postat av: skön lirare

vet du om du kör på för fullt med lejonkungengrejen kommer du att bli en megabra pappa.! allvarligt. jag tror att du kommer att bli kanon.



försök dock att undvika scar och skenande gnuer.



fortsätt såhär!

2009-11-04 @ 21:34:19
Postat av: Niiinaaa

hahahahaha, peder!

2009-11-04 @ 22:43:44
URL: http://ninajosefina.blogg.se/
Postat av: Jacke B

Ja du roblas vart e den där kameran ;)

2009-11-14 @ 23:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0